Jaki jest najlepszy wegański catering? Szukasz roślinnej diety pudełkowej – wegańskiej lub/i wegetariańskiej – i nie chcesz jeść w kółko samego tofu? W takim razie miło nam Cię witać na naszej stronie – rozsiądź się wygodnie. W dzisiejszym wpisie chcemy Ci się przedstawić w drugiej części cyklu „Czego możesz się spodziewać, dziobiąc z nami”. (tutaj masz link do części pierwszej : ) A w nim parę słów o tym, jak wygląda standardowy dzień diety w Kokoszce, z czego, co i dlaczego tak, a nie inaczej gotujemy. Zapraszamy! 

catering wegański dieta ekologiczne pudełko
Catering wegański

Co Kokoszka serwuje?

Jeśli zdążyłeś zapoznać się z naszą ofertą, wiesz, że mamy kilka wariantów diet wegańskich i dwie wegetariańskie. Wśród wegańskich diet znajdziesz dietę Hashimotko – dostosowaną do potrzeb osób z chorobami autoimmunizacyjnymi, dietę Insulinka – o niskim indeksie glikemicznym czy Sportową – o zwiększonej zawartości białka.

Ponadto: 

  • dietę Rozdzielną – zakłada rozdzielność grup produktów,
  • post warzywno-owocowy – oczyszczająco-rewitalizująca dieta, w której podstawą są wyszczególnione warzywa i niektóre owoce. Inspirowana dietą dr. Ewy Dąbrowskiej. Szerzej pisaliśmy o niej tutaj i tutaj.
  • dietę Pełnowartościową – tradycyjną dietę wegańską – wykorzystujemy w niej wszystkie warzywa, kasze, ziarna, orzechy, pestki, glony, przyprawy i zioła – nie ograniczamy się 🙂
  • dietę Wegańska Rock&Roll – to dieta Pełnowartościowa „wzbogacona” o soję i gluten, dla tych, co lubią sobie zaszaleć 😄 
  • Lunch Kokoszki – zupę i obiad z wariantu diety Pełnowartościowej – czyli wegański pomysł na lunch 🙂 Jeśli czasem brakuje Ci pomysłu na obiad, wiedz, że Kokoszka zawsze go ma! 🙂 

Wśród diet wegetariańskich posiadamy dwa warianty: dietę wegetariańską oraz wegetariańską Rock&Roll – obie diety są uzupełnieniem diety Pełnowartościowej o nabiał i jaja. Ta druga dodatkowo jeszcze o gluten i soję. 

Jakie różnice są między dietami?

Warto, byś wiedział, że wszystkie diety (poza drugim i trzecim (800, 1000 kcal) etapem postu) bazują na tym samym menu, a ich różnice są czasem bardzo subtelne. To, czym się między sobą różnią, to przede wszystkim wykorzystane składniki i sposób ich przygotowania. I tak na przykład w diecie Hashimotko i Insulinka nie wykorzystujemy ryżu, dlatego zamiast risotta, otrzymasz kaszotto. Jeśli w diecie Pełnowartościowej na obiad zobaczysz zapiekaną paprykę, to w diecie Wegetariańskiej zaserwujemy ją z dodatkiem sera, natomiast Hashimotki dostaną zapiekaną cukinię 🙂, a diety RR (Rock&Roll) otrzymają jako dodatek, np. makaron pełnoziarnisty. Niekiedy zauważysz, że niektóre posiłki w ciągu dnia nie różnią się absolutnie niczym – często zdarza się tak w przypadku zup i koktajli – nie martw się! Oznacza to tyle, że posiłek został zaprojektowany tak, że spełnia zasady i wymogi każdej diety.

Makaron z warzywami TuKokoszka Dziobała

Tyle wstępnych informacji o dietach! Teraz przejdziemy do poszczególnych składników, które lubimy wykorzystywać podczas gotowania. Podzieliliśmy je na kategorie i według nich zdradzimy Wam kilka naszych sekretów. 

Mistrz pierwszego planu – warzywa

Dieta wegańska (i wegetariańska) nie istnieje bez warzyw. To one są głównym źródłem niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin. Uwielbiamy większość (a może wszystkie) z nich i wciąż zachwycamy się ich bogactwem. Na Facebooku od czasu do czasu publikujemy, jakich wartości dostarcza nam konkretne warzywo. Wśród warzyw nieocenione są strączki (o nich sporo pisaliśmy, np. tu) . Często z nich korzystamy ze względu na dużą zawartość białka oraz innych niezbędnych minerałów. Staramy się, by nudno nie było, dlatego do dań dodajemy różne strączki: soczewicę (w każdym kolorze), bób, ciecierzycę, fasolkę szparagową, groszek, kukurydzę, fasolę – białą, czerwoną, czarną, pinto, łubin i w dietach RR soję. Poza strączkami lubimy korzystać z tego, co aktualnie daje nam natura – warzywa sezonowe, a także z naszych, polskich warzyw. 

Nie skłamiemy, jeśli powiemy, że od 90 do 100% posiłków zawiera warzywa. Jesteśmy totalnie zwariowani na ich punkcie. Występują w formie przetworzonej, np. w zupach, kaszottach z warzywami, zapiekankach, plackach, itp. oraz jako dodatek do dania, np. w surówkach i sałatkach. Zdarza się – wcale nie rzadko – że przemycimy jakieś warzywo również w smoothies!
Z warzyw najbardziej jednak kochamy te kiszone. Wiemy o ich magicznych właściwościach (pisaliśmy o nich tu) i chętnie dzielimy się nimi z Wami. Kiszonki możecie u nas zjeść w formie tradycyjnej, np. jako dodatek do posiłku – ogórek kiszony, surówka z kapustką kiszoną, lub w nieco bardziej odjechanej, np. w formie kotletów! Jedliście placki z kiszonego buraka? Albo fuczki? Jeśli nie, musicie spróbować! Nie dość, że są pyszne, to jeszcze bardzo zdrowe! Dla fanów kiszonek mamy coś jeszcze – możliwość zamówienia zakwasu z kiszonych warzyw do picia 🙂 

kotlety z kiszonego buraka catering wegański

Czy znajdziesz zboża w Kokoszce?

Tu Kokoszka Dziobała unika glutenu – wiecie to już z części 1, dlatego też pełnoziarniste produkty, włączając w to owies, żyto i pszenicę znajdziecie wyłącznie w dietach z oznaczeniem Rock&Roll. Mogłoby się wydawać, że brak zbóż pełnoziarnistych w diecie sprawia, że jest ona nudna i niesmaczna. Nic bardziej mylnego! W naszym cateringu znajdziesz takie produkty, jak komosa ryżowa (quinua), tapioka, różne rodzaje ryżu, kasze gryczane, jaglane, amarantus, kukurydziana. Do placuszków i różnych wypieków dodajemy mąk gryczanych, ryżowych, kokosowych, itp. 
Powyższe produkty dostarczają wiele cennych wartości odżywczych (kilka słów o tapioce), a do tego wraz ze strączkami tworzą pełną pulę aminokwasów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Ponadto produkty te stanowią bogate źródło błonnika, za co nasze jelita solidnie nam dziękują 🙂 

wegetariański catering warszawa

A co do tego? Wegański catering o dodatkach.

Warzywa i kasze stanowią pewną podstawę naszych kokoszkowych dań. Na tym jednak nie kończymy, gdyż bardzo lubimy stosować w naszej kuchni ciekawe dodatki. Prawie byśmy zapomnieli wspomnieć o owocach! W naszych dietach są i one! Owoce dodajemy do koktajli, jako dodatek do słodkich śniadań lub placuszki i ciasta. W poście warzywno-owocowym serwujemy również pieczone jabłka, mus z jabłek lub filety z grejpfrutów. 🙂 

Co więcej? Nie ma dnia, kiedy dania nie są wypchane nasionami słonecznika, dyni czy orzechami – wiemy, że stanowią one źródło ważnych tłuszczy i kwasów Omega. Nasiona znajdziesz w sałatkach, ciastach, kotletach, pulpetach, zapiekankach, a nawet w pastach! To ważny dodatek, dlatego nie może go u nas zabraknąć. Ponadto, od czasu do czasu wplatamy w posiłki, takie produkty, jak glony wakame (pasta a’la rybna) czy spirulinę. Niezbędnym dodatkiem do zup, deserów i sosów okazuje się być także mleko kokosowe! To dodatkowe źródło zdrowych tłuszczy, manganu i innych minerałów. Diety sportowe są dodatkowo zasilane specjalnym białkiem roślinnego pochodzenia (białko konopne lub z grochu, ryżu i konopii). 

Na koniec, ale wcale nie najmniej ważne są przyprawy i zioła, których w smacznej diecie nie może zabraknąć. Niektóre z nich mają wyjątkowe moce – jedną z naszych ulubionych przypraw jest kurkuma. Ale nie ma strachu – nie ograniczamy się wyłącznie do niej! Nie boimy się ostrych i zdecydowanych smaków, lubimy czasem dodać pikanterii, a ziołowe dodatki również są w naszym stylu! Jeśli chodzi o sól stosujemy głównie Kłodawską, dużo rzadziej Himalajską. Obie znane ze swoich wartości.

catering wegański

Myślisz, że się polubimy?

Staraliśmy się choć trochę przybliżyć Wam, jak podchodzimy do przygotowywania posiłków w Kokoszce – udało nam się? Gdybyście mieli jakieś pytania, chętnie na nie odpowiemy! Może nawet stworzymy Q&A? 🙂 Jeśli uważacie, że pisanie i gotowanie wychodzi nam nie najgorzej, podzielcie się tym z bliskimi!   

Stosujcie mądrze! Pysznego dnia!

TuKokoszka Dziobała

Wegański Catering | TuKokoszka Dziobała Facebook | TuKokoszka Dziobała Instagram

Kategorie: Dieta

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *